Monicas skafferi

Äntligen har jag kommit till skott med att skapa min egen blogg där jag tänker samla mina bästa recept, vore jättetrevligt om någon mer vill dela dem med mig! Xoxo

Costolette alla pizzaiola

Publicerad 2015-02-22 19:00:00 i Allmänt, Kött,

 
 
Det är söndag idag och sluten av februari, solen kom fram ibland och emellanåt snöade/regnade det.
Jag älskar det Italienska köket, enkla men otroligt goda och smakrika råvaror.
Fick detta tips på middag från min svägerska Kerstin och svåger Mats.
Tack! Dessa smaker passar oss perfekt! Av en händelse hade vi en flaska Italienskt rödvin hemma som  gifte sig perfekt till maten...
 
Costoeltte alla pizzaiola. Alla pizzaiola betyder att kött eller fisk tillagas i en tomatsås.
Man kan tillaga schnitzlar, biff eller fisk i skivor på samma sätt som fläskkotletterna.
 
4 portioner:
500 gr mogna tomater
3-4 klytftor vitlök
3 msk olivolja
4 fläskkotletter a 200 gr
salt, nymalen peppar
1 msk färsk oregano eller 1 tsk torkad
2 msk toamtpuré
1 1/4 dl rödvin
 
skålla, skala och kärna ur tomaterna. Skär fruktköttet i grova bitar, Skär vitlöksklyftorna i tunna skivor. 
 
Hetta upp 2 msk olivolja i en stekpanna  med lock.
Lägg i kotletterna och bryn dem på båda sodor, salta och peppra.
Ta upp kotletterna och lägg dem på ett fat, täck över och ställ åt sidan.
Fräs vitlöken mjukt, strö över hälften av oreganon och rör ner tomathacket och tomatpuren. Häll på rödvinet och låt få ett kraftigt uppkokt, koka in såsen något under omröring och så att den tjocknar lite, Smaka av med salt
och peppar.
 
Lägg kotletterna i såsen och sjud dem möra under lock på svag värme i ca 15 minuter. Vänd kötten en gång under tiden. Ta upp kotletterna och lägg upp dem på värmda tallrikar. Häll över såsen över, garnera med resten av oreganon och servera tillsammans med klyftpotatis.
 
När jag i dag var och handlade fanns det inga schysta fläskkotletter men däremot hittade jag fläskkarré överdisk från en fin gård. Dem fick det bli! Några fina mogna tomater hittade jag inte heller, då tog jag konserverade coctailtomater från Mutti, 2 stycken. Fungerade utmärkt.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Postat av: AlfredReuff

Publicerad 2023-11-11 16:49:45

Witajcie!

Teraz chciałbym poruszyć temat tatuażu w wymiarze noża i zastanowić się nad jego notowaniem oraz dostępnością w świecie tatuażu. Sztylet to dowód, który można wpaść na skórze sporo osób, przecież wszystek potrafi oddać mu indywidualne prywatne znaczenie.

Sztylet jest symbolem ostrych granic i mocy. Stanowi owo chroń, która przez wieki była przyjmowana także w opiece, kiedy także w ataku. W tatuażu może prezentować wiele innych dziedzinie, w funkcji od układu i intencji osoby, jaka go przechowuje.

Drinkom z najcharakterystyczniejszych znaczeń tatuażu w stanie sztyletu jest nadzieja i wytrwałość. Sztylet zapewne być dowodem uwadze do stawienia czoła troskom i niszczenia przeszkód. Osoby noszące ten tatuaż często zależą określić własną przewagę psychiczną oraz odwaga.

Inne zadanie sztyletu w tatuażu zapewne stanowić uzależnione z gwarancją. Sztylet potrafi istnieć uważany jako urządzenie ochrony przed niebezpieczeństwem oraz ryzykiem. Zapewne to stanowić wyraz pragnienia obrony prywatnego utrzymania szanuj domowej rodziny.

Warto też zauważyć, że tatuaż sztyletu prawdopodobnie obejmować stanowienie bardziej małe. Na przykład, wolno go tłumaczyć jako prawdziwy umysł lub energia do jasnego podejmowania decyzji. Zapewne to istnieć podobnie symbol konkurencje z własnymi demonami i dolegliwościami życiowymi.

Zobacz swoje [url=https://tattoo-arena.blogspot.com/2023/08/znaczenie-tatuazu-sztylet_01178443399.html]zestawy do tatuażu[/url]

Ostatecznie, znaczenie tatuażu sztyletu zależy z twarzy, jaka go niesie. Każdy tatuaż pamięta znajomą specyficzną scenę i przedstawianie, które stanowi specjalnie osobiste. Dlatego, jeśli uważasz gościa z tatuażem w wyglądzie sztyletu, nie chodzi go sądzić pochopnie. Wtedy widocznie żyć dla niego znaczący również charakterystyczni symbol.

Czyli uważacie jakieś przejścia z tatuażami w formacie sztyletu? Które stanowi Wasze oddanie na ostatni element? Liczcie się swoimi refleksjami i odczuciami w opisach!

Pozdrawiam,

Postat av: WilliamJuist

Publicerad 2024-01-01 11:23:37

Russia is increasing its exports

https://global.arpc-ir.com/

Postat av: Rogerdax

Publicerad 2024-01-06 03:19:35

Hi there, I'm completely new here, I am just not sure if perhaps this section could be the right place to publish this and sorry for doing this, but I had been hoping a person here on monicasskafferi.blogg.se would be able to support me.



I am just wondering anybody knows any specific trusted seller for cryptocurrency signals, need a great source just for such services. Is this company trusted and anyone worked with them ?



[url=https://signalforall.com] free crypto signals[/url]



Additionally please bring in any good and also comprehensive website directory for more inormation about these kinds of services. I appreciate it.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Äntligen har jag kommit till skott med att skapa min egen blogg där jag tänker samla mina bästa recept, vore jättetrevligt om någon mer vill dela dem med mig! Xoxo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela