Monicas skafferi

Äntligen har jag kommit till skott med att skapa min egen blogg där jag tänker samla mina bästa recept, vore jättetrevligt om någon mer vill dela dem med mig! Xoxo

Laxfilé i ugn med grädde

Publicerad 2017-02-12 19:15:00 i Allmänt, Fisk,

Det här är en hur lätt och god rätt som är perfekt att göra en stor sats när man ändå gör för den funkar bra att värma i micro dagen efter.
 
 
 
1.5 kilo laxfile
5 dl grädde
Salt
Citronpeppar
Seafood & Fish krydda från Santa Maria
Purjolök
 
Pressad potatis
 
Smörj en ugnsfast form.
Salta och krydda ordentligt laxfilen och lägg den i formen med skinnsidan uppåt. Obs! ordentligt med kryddorna.
Grädda i ugnen 175 grader i ca 10 minuter, ta ut formen och dra av Skinntäcket, salta och krydda ordentligt.
Häll på grädden och den strimlade purolöken efter behag.
In i ugnen tills den är klar ca 15-20 minuter, kolla gärna med termometer.
 
Servera med pressad potatis och gärna en passande grönsak, vi tog vaxbönor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Äntligen har jag kommit till skott med att skapa min egen blogg där jag tänker samla mina bästa recept, vore jättetrevligt om någon mer vill dela dem med mig! Xoxo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela